Ahad, 17 Mei 2020

TAHUN 2020 TERPENJARA DIRUMAH AKIBAT COVID19

Tidak seperti kebiasaan Ramadhan kali ini disambut dengan penuh sederhana. Solat Fardhu, Solat Jumaat malah solat terawih hanya perlu lakukan sendiri bersama keluarga tercinta. Walau pun aku bukan hafaz Al Quran bukan Ustaz tapi Alhamdulillah aku boleh juga bimbang anak isteriku untuk solat berjemaah walaupun berbekalkan surah pendek. 

Oleh kerana kerajaan istiharkan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bermula 18 mac 2020 maka semua urusan kerja adalah dari rumah sehingga kini. walau pun  ianya telah dilonggarkan pada 4 mei lalu namun kerja kat opis hanya apabila perlu sahaja.

Oleh sebab itu selain melayan anak-anak sempatlah aku melayan hobi aku ianya godek-godek kaset, CD dan piring hitam yg bersarang tu... 

Bermula dengan servis radio yg dibeli lama dulu... tukar belt dia tak payah pun dan cuci sikit2 dalam tu agak dapat berfungsi dengan sempurna

jeng--jeng... tukar belt

senang saja.. tapi kena hati-hati sebab alat elektronik yg sensitif dan susah nak cari sparepart kalu rosak.. aku nasib baik lah belt sama ada tersimpan dalam store khazanah.

Maka bila dah siap semuanya... bermula episod putar kaser-kaset aku yang bersarang tu... terkenang zaman sekolah dulu -dulu.. Aduh sedih pulak dah la raya tak leh balik 

tuu diooo album wajid diputar

Sebenarnya aku baru perasaan belt dia rosak.. patut la selama ini aku cuba mainkan kasih asyik tendang je... ni baru perasaan... sebelum ni busy tak de masa nak belek-belek tenung- tenungkan. 

Hifi Brand Samsung dibeli lebih 10 tahun dulu

Hifi ni aku beli masa bujang-bujang dulu.. masa ni peralihan dari kaset/CD ke Mp3.. so radio ni semua ada kaset/CD/ VCD/ DVD dan USB cucuk pendrive.. kira rare la.. susah nak dapat ni..

lama dah aku tak pasang CD sbb tak leh read.. mulanya sebab aku buka dan cuci lens dia dengan kapas.. sejak ari tu menangis lah aku... hanya dok layan MP3 je... tapi sejak PKP ni aku godek punya godek.. aku guna gel pembersih beli kat MR DIY Rm 2 hinggit lebih... cuci2 sikit kat lens dia tu.. Alhamdulilah berfungsi dengan sempurna malah lebih baik bunyi dia dari sbelum ni.. KEBABOMNMMMM

Seronok tak terkira..... So Jom Layan skit lagu scorr... kikikiki



1 ulasan:

CHANNEL MASAKAN BERINFORMASI,SIMPLE DAN MUDAH

 Salam Sejahtera, Apa khabar pengunjung blog ni.. macam mana dengan PKP 2.0 harap semuanya bersabar dan mengharungi detik-detik ini dengan p...