Jumaat, 3 November 2017

FILEM SYAHADAT 1992 - DIBINTANGI SHUKREY HASHIM

Filem Syahadat yang diterbit tahun 1992 lakonan Erma Fatima, Eman Manan, Yusof Wahab,Syukrey Hashim (Allahyarham), Hamidah wahad dan ramai lagi, Filem ni nak kata seram tak juga, Nak kata pendekar tak juga.. apa pun menariknya filem ini ia berkisarkan kehidupan orang melayu zaman dahulu kota yang jauh dari pembangunan kota.


Dah tengok ke? jom tonton sama-sama. best juga filem ni. rugi tak tengok. kat tv dah tak der dah filem ni.. rugi kan. cari kat youtube pencinta khazanah seni

salah satu babak dalam filem syahadat, dimana pakcik syahadat lakonan syukri hashim yang mendedahkan siapa dirinya sebenar disebalik wajah hodoh dan sejurus itu rebah disisi jemaah surau menghembuskan nafasnya yang terakhir

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

poster -poster filem p ramlee

P Ramlee satu nama besar dalam industri perfileman malaysia. Filem-filem yang dihasilkan oleh Allahyarham malar segar sehingga kini dan...