Ahad, 12 November 2017

TV panasonic AKA tv kotak

Sape pernah memiliki tv sebegini.. tv kotak.. dulu masa sekolah ni lah yang digunakan. mana ada tv LED mcm sekarang. Dengan tv inilah aku berhibur. tengok cerita perang, cintan cintun, gelak ketawa dan macam macam lah. takder tv ni sunyi sepi la malam ku.. dulu rancangan tv pun menarik.. jam 8.30 dah lepak depan tv. dulu berita nasional setengah jam je.  satu lagi dunia jam 10. time tu la paling tak syok bila ada rancangan tv bersambung selepas dunia jam 10. lama rasanya nak menunggu.kekadang tertido di depan tv. mak ayah lah yg selalu angkat masuk bilik.. adoi nostalgia betul. i love suasana 80an dan 90an dulu.. no astro no hal.. terhibur gak drama dan filem tv percuma masa tu... kekadang teringat sampai sekarang. teringin nk tengok lagi tapi apakan daya.. tak semua khazanah seni itu diulang siar. kebanyakkannya terkubur sepi.. mungkin dah tersimpan rapi di dalam arkib negara atau pun hilang entah kemana..

peti televisyen 14 inci yang masih elok tersimpan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

poster -poster filem p ramlee

P Ramlee satu nama besar dalam industri perfileman malaysia. Filem-filem yang dihasilkan oleh Allahyarham malar segar sehingga kini dan...